21 Şubat 2018 Çarşamba

MAKALE YAZARAK PARA KAZANMAK İÇİN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ?

Makale yazarak para kazanmak kolay ama işi bilene

Evden ek gelir elde etmek isteyenler için en çok önerdiğim işlerden birisi makale yazarak para kazanmak. Birçok kişi internet üzerinden para kazanmak için çeşitli yöntemlere başvuruyor. Bunların en başında ise makale yazarak para kazanmak geliyor. Peki makale yazarak ciddi anlamda yüksek gelirler elde etmek için nelere dikkat etmelisiniz? Makale yazarken konu seçimini nasıl yapmalısınız? İyi ve aranan bir yazar olmak için hangi yöntemleri uygulamalısınız bunları size açıklamaya çalışayım.

Öncelikle makale yazarak para kazanmak ilk başlarda birçok kişi için kolay bir iş gibi görünüyor. Makale yazmak için farklı sitelere başvuruluyor ama bir türlü yeterli geri dönüşler alınmadığı zaman kişiler makale yazmaktan vazgeçiyor ve işi bırakıyor. İşte bunun olmaması için öncelikle makale yazarken nelere dikkat etmeniz gerektiğini bilmenizde fayda var. Bunun için ben sizlere yazitör starter eğitim kitabını öneriyorum. Ama bunun dışında kendi deneyimlerimden yola çıkarak edindiğim bilgileri sizlerle paylaşmak istiyorum.

Makale yazarak para kazanmak sabır ve emek gerektiren bir iş öyle bir iki makale yazıp bu makaleleri satamadığınız da bu işi bırakmaktan vazgeçmelisiniz. Makale yazmak için öncelikle hangi konularda daha rahat yazabildiğinizi belirleyin. Mesela ben teknoloji makalelerini kesinlikle yazamıyorum. Anlamadığım bir konu olduğu için yazılmış olan bir makaleyi yeniden yazmak özgün içerik üretmek için kelime bulamıyorum. Diyebilirsiniz ki sanki sağlık konusundan anlıyor musun, bu makaleleri nasıl yazıyorsun? En azından bu makaleleri yazarken farklı kaynaklardan edindiğim bilgileri topluyorum kafamda oluşan ve oradaki bilgileri doğru bir şekilde aktaracağım cümleler kurabiliyorum. Yani yazamadığınız anlamadığınız bir konu için kesinlikle makale yazmaya kalkmayın ve hiç bir iş verene bu konuda teklif vermeyin.

Makale yazarken yazabileceğiniz süreyi dikkate alın. Yazarların en büyük yaptığı yanlışlardan birisi makaleyi yazmak para kazanmak için kısa sürede işi bitirebileceklerini söylüyorlar. İş verende güvenip işi veriyor. Ama yazarlar yazıyı bitiremeyince yok hastaydım, işim çıktı, cenazem vardı gibi bahaneler üretiyor. Bu da yazarlar için olumsuz bir durumu ortaya çıkartıyor ve bu iş vereni kaybetmiş oluyorsunuz. Bunun yerine yazabileceğini süreyi siz belirleyin. Benim 3,5 yaşında bir kızım var, evimle ilgileniyorum, yerine getirmem gereken sorumluluklarım var. Bu nedenle iş verenlere teklif verirken bunları dikkate alarak uygun bir süre belirliyorum. Karşı tarafa da uygun bir şekilde durumumu açıklayıp bu şekilde işleri alıyorum. Emin olun çoğu zaman iş verenler anlayış ile karşılıyor ve her zaman yeni işlerde bana ulaşıyorlar. Aciliyet durumlarını bildirdikleri zaman bende ona göre kendimi ayarlıyorum. Kısacası yapacağınız işi alırken bu iş için uygun bir zamanda belirleyin.

Gelelim makale konularını nasıl belirlemeniz gerektiğine. En başta belirttiğim gibi kesinlikle zorlanacağınız konularda makaleleri asla yazmayın. Zaten makale yazmaya yeni başladıysanız kolay ve kısa konuları seçin sıkılmadan birkaç makale üretin. Konularınızı belirlerken belli başlı popüler siteler var bu siteleri incelemenizi öneririm. Buralardan gündemde olan moda haberlerini, güzellik, sağlık, iş, ilişkiler vb. gibi konulardan kendinize bir başlık belirleyin ve makaleyi yazmaya başlayın. Kesinlikle aynı başlığı kullanıp aynı şekilde makaleye başlamayın. Yoksa bu kopya içeriğe girebilir. Bunun yerine aynı konuyu farklı yerlerden araştırıp kafanızda oluşan özeti doğru bir şekilde yazıya aktarın.

Makaleleri yazarken gereksiz cümle kullanmaktan, cümleleri tekrar etmekten kaçının. Konuyu uzatmak için gereksiz bilgiler vermeniz, aynı cümleleri kurmanız yazının kalitesini düşürecektir. Yazdığınız makaleler en az 250-300 kelime civarında olsun. Daha uzun olabilir ama en az bu kelime sayısının olmasına dikkat ederseniz makale daha çok tercih edilir.

Makale yazarak para kazanmak için daha önce önerdiğim siteleri sizlere yine öneriyorum. Uzun yıllardır alıcı ile yazarı buluşturan kaliteli sitelerden birisi İyimakale.com. Bu site içerisinde makalelerinizi yazıp yazarların sizi tanımasını sağlayabilirsiniz. Yeni kurulan bir site olan Makalekafa.com sitesi de örnek makaleler hazırlayarak işverenlere ulaşabileceğiniz bir site. Yazkazan.net sitesi ise işverenlerin ilanlarının yer aldığı bir site burada işi yazmak için alıyorsunuz ve yazmaya başlıyorsunuz.  Bunlar dışında r10.net, Uzman Kirala ve Wmaracı siteleri ise makale yazmak için yazar arayanların ilan verdiği sitelerden birkaçı. Bu siteleri de incelemenizi isterim.

Bunlar dışında makale yazarak para kazanma konusunda daha fazla bilgi almak, aklınıza takılan soruları sormak için bana her zaman ulaşabilirsiniz.

Makale yazarak para kazanma konusunda kendinizi geliştirmek için yazitör starter eğitim kitabını alarak makale yazmanın en ince ayrıntılarını ve bu alanda en önemli olan SEO konusunu ayrıntılı bir şekilde öğrenebilirsiniz. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder